2017. február 25., szombat

Orrpirszing és Szar Pálinka – Beszámoló a füzesabonyi bitzbörzéről

Üdv Kedves Olvasók!

Éppen ebben a percben zuttyantam le a kedvenc görgős székembe a laptopom elé egy kiadós, nagyon emlékezetes, és felettébb eseménydús nap után. Ugyanis most érkeztem vissza a 2. Füzesabonyi bitzbörze rendezvényről. Ezen a rendhagyó terepasztalos eseményen aztán volt minden, amit egy átlagos börzén nem láttam még: ingyenes finom sütemények és innivalók, örök élet ingyen sör, kitűnő vendéglátás, rettenetes hevesi szilvapálinka, és még egy orrpirszing berakásának is szemtanúi lehettünk.






Mielőtt azonban elmerülnénk a véres részletekben, kezdjük az alapokkal…

Mi is az a Bitz Börze?

A Bitz Börze (másnéven terepasztalos bolhapiac) olyan esemény, ahol a terepasztalos és makettezős hobbi szerelmesei, legyenek azok gyerekek, tinédszerek vagy felnőtt emberek, összegyűlnek, és évek óta porosodó miniatűr modelleiket és az azokhoz tartozó kimaradt alkatrészeket eladják, illetve elcsereberéljék (a családi kassza és az unatkozó hölgyeik legnagyobb bánatára).

Szerencsés embernek tartom magam, mert már több ilyen fantasztikus rendezvényen is részt vehettem, többek között a pesti Hammer Time Café, a magyar GamesDay (szintén HTC rendezésű) és mind között a kedvenceim, a füzesabonyi Aelerius Ecclesia terepasztalos klub piacain. Ilyenkor Star Wars-os hasonlattal élve a “galaxis szennye és legalávalóbb gaztevői”, azaz a hobbisták (:)) összegyűlnek, hogy értéktelen vackaikat valami nemes, becses gyémánttá váltsák be, esetleges pénz és alkoholos nedű ellenértékében.


Mondjad már Kaba, mi volt???

Na de térjünk rá a konkrét élménybeszámolóra, amíg még friss az élmény! A mai alkalommal ismét megbizonyosodtam arról, hogy ismerősökkel és ismeretlenekkel ugyanolyan öröm és élmény volt üzletelni. Sikerült az ÖSSZES felesleges cuccomat pénzzé tenni, amiből végre megveszem a régóta áhított horgászbotomat (ez majd egy másik topik lesz). Sok régi haverral találkoztam, voltak itt Pestről, Miskolcról, Kazincbarczikáról, de még Csongrádról is emberek, illetve kedves ismeretlenekkel is találkoztam.

A mai nap legnagyobb sikere számomra (a tombola és a finom süti után) egy váratlan meglepetés volt, ugyanis kiderült, hogy Kisújszállás és Debrecen között még egy kezdetleges Warhammer klub létezik Püspökladányban, akikkel sikerült felvennem a kapcsolatot. Remélhetőleg hallunk Róluk hamarosan, ha jól emlékszem AoS és W40K iránt érdeklődnek elsősorban.

De mi van ezzel az Orrpirszinggel?

A bitz börze egyik legemlékezetes pillanata volt, mikor kiderült, egyik hobbista kollégám nem csak a modellezés, de a testékszerek kezelésében is mesteri szinten mozog (konkrétan végzett oklevele van róla), így láthattunk élőben a másik teremben egy fiatal csinos asszisztensnővel egy bámulatos bűvészmutatványt, melynek során a csillogó karika meglelte új otthonát a kisasszony orrcimpájában. Ezt megünnepelve pedig életem második legrosszabb hevesi pálinkájával koccintottunk, melyet inkább a hangulat miatt fogok sokáig felemlegetni. Na ehhez fogható élményben még sosem részesültem! :)

Végül pedig mindenki hazaavászkodott, én még kicsit maradtam a 9th kiadású fantasy játékrendszerről és az ogrékról beszélni, illetve elfogyasztottuk abony legfinomabb pizzáját az állomástól nem messze lévő pizzériában (melynek nevét sajnos azóta elfelejtettem).

Én nagyon jól éreztem magam, mindig is élvezem az abonyiak társaságát, és bár nem rendelkezek színes-csillogó abonyi klubos kitűzővel, mint Grosh kolléga, azért én is egy napra tiszteletbeli klubtagnak érezhettem magamat. Köszönjük szépen mindannyian, nagyon jól éreztük magunkat!

Képek a börzéről:
https://goo.gl/photos/6RnRpWkRe6wDCsNJ7

Üdv:
Kaba

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése